پرسشنامه استاندارد مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا (CCTST)

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
توضیحات:
پرسشنامه استاندارد آزمون مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا (CCTST)، شامل 34 سئوال، به همراه تعریف مفهومی متغیرهای پرسشنامه، مؤلفه های پرسشنامه، پاسخنامه خام، مدل مهارتهای تفکر انتقادی، روایی و پایایی (خارجی و ایرانی) پرسشنامه و منبع مورد استفاده.

پرسشنامه استاندارد آزمون مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا که  در سال های 1990-1989 فاشیون و فاشیون با همکاری انجمن فلاسفه چند دانشگاه ایالات متحده آمریکا، در مطالعه ای به روش دلفی بر اساس نظرات 46 تن از صاحب نظران، تفکر انتقادی، فلاسفه و اساتید برجسته آموزشی و پس از بررسی های لازم، به یک مفهوم اجماعی از تفکر انتقادی  و مهارت های آن دست یافتند. این پرسشنامه دارای 34 سوال می باشد و مهارت های تفسیری؛ مهارت های استنباطی؛ مهارت های ارزشیابی، استدلال قیاسی، استدلال استقرایی را اندازه می گیرد. برای پاسخگویی به این پرسشنامه 45 دقیقه وقت لازم است. از تحلیل سوالات این آزمون، در مجموع شش نمره با پنج زیرمقیاس: تحلیل و تفسیر، ارزشیابی استنباط ها، استخراج استنباط های منطقی، استدلال استقرایی و استدلال قیاسی به دست می آید.
این ابزار برای ارزشیابی توانایی تفکر منطقی (ارزشیابی اثربخشی برنامه، پژوهش و آموزش مداوم) مفید است.

دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 22132 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 17

حجم فایل:1,609 کیلوبایت

 قیمت: 21,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای دانشجویان و علاقمندان رشته های روانشناسی، علوم تربیتی، و...


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل پرسشنامه بصورت غیرقابل ویرایش می باشد