مبانی نظری مهارت های ارتباطی (فصل دوم تحقیق)

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
توضیحات:
مبانی نظری مهارت های ارتباطی (فصل دوم پایان نامه)، در قالب فایل word و در حجم 15 صفحه، بصورت کاملا ویرایش شده و همراه با ارجاعات درون متنی و فهرست کامل منابع انگلیسی و فارسی مورد استفاده.

بخش هایی از متن:

مفهوم ارتباطات:
معنای ارتباطات فرآیندی است که هم تکراری و با هدف است. کلمه ارتباطات مشتق شده از واژه لاتین (communis) به معنای (To make common) یا "عمومی کردن"، "بخش کردن"، "بیان کردن، سهم بردن" یا "انتقال دادن" است. از طریق ارتباطات، مردم تحت تاثیر رفتار یکدیگر در گروهها قرار می گیرند. بنابراین ارتباطات به معنای شکستن موانع یکپارچکی انسانی است. و آن به معنای دستیابی به درک متقابل است. بنابراین ارتباطات همواره مستلزم حداقل سه عناصر می باشد:
1- منبع یا فرستنده
2- پیام
3- مقصد یا گیرنده (پرادهان و چوپرا ، 2008).

برخی تعاریف از ارتباطات:

بروکر : " ارتباطات عبارتست از انتقال معانی و هدایت یک پیام از یک شخصی به شخص دیگر ".
هولند: " ارتباطات عبارتست از کنترل رفتار از طریق توصیف و محرک تقویتی. و در تعریفی ارتباطات عبارتست از وادار کردن فرد پیام دهنده جهت انتقال محرک به تغییر رفتار در افراد دیگر ".

مهارت های ارتباطی:

مهارت هاي ارتباطی به رفتارهایی اطلاق می شود که شخص می تواند از آن طریق با دیگران به نحوي ارتباط برقرار کند که به بروز پاسخ هاي مثبت و پرهیز از پاسخ هاي منفی منتهی شود (قبادي، 1387).

انواع ارتباطات از حيث ارائۀبازخورد (عكس العمل):

1) ارتباطات يك طرفه (يك جانبه): اگر عكس العمل گيرنده نسبت به پيام ابراز نشود آن را ارتباط يك جانبه گويند.
2) ارتباطات دو طرفه (دو جانبه): چنانچه محيط استقراربه گونه اي باشد كه گيرنده عكس العملها و نظرهاي خود را دربارۀ محتواي پيام به اطلاع فرستنده برساند به اين نوع، ارتباط دو جانبه گويند (رضائیان،1390).

برخی از منابع مورد استفاده:
- آهنچیان، محمدرضا؛ منیدری، رمضانعلی، 1383، رابطه ي مهارت هاي ارتباطي مديران با سلامت سازمانی، پژوهشنامه ي علوم انساني و اجتماعي، سال چهارم، شماره ی 12، صص 60- 41.
- الواني، سيد مهدي، 1385، مديريت عمومي، تهران: نشر ني، ص 168 و 180 و 184.
- ترواثا، رابرت؛ نیوپرت، جین، 1374، اصول مدیریت و رفتار سازمانی، ترجمه عین الله علاء، چاپ دوم با اصلاحات، تهران: انتشارات زوّار.
- حسینی نسب، داود؛ مصطفی پور، کبری، 1391، بررسي رابطه بين مهارتهاي ارتباطي مديران با سلامت سازماني مدارس شهرستان پارس آباد در سال تحصيلي 89 – 90، فصلنامه علوم تربيتي، شماره ی 19، صص 40- 27.
- رابينز، استيفن پي، 1385، رفتار سازماني، ترجمه ی علي پارساييان و سيد محمد اعرابي، جلد دوم، چاپ نهم، تهران: دفتر پژوهش هاي فرهنگي، ص 590 و 584 و 585.
- رضائیان، علی، 1390، مبانی مدیریت رفتار سازمانی، چاپ یازدهم، تهران: انتشارات سمت.
- سيد جوادين، سيدرضا، 1383، نظريه¬هاي مديريت و سازمان، تهران: نگاه دانش، ص 385 و 384 و 387.

 Pradhan, N. & Chopra, Niti 2008. Communication Skills for Educational Managers: An Exercise in Self Study. First Published, Dehli: Book Enclave.
....


فهرست مطالب:
مفهوم ارتباطات
برخی تعاریف از ارتباطات
هدف ارتباطات
نقش ارتباطات
فرآیند ارتباطات
انواع ارتباطات
انواع الگوهای ارتباطی
انواع ارتباطات از حيث ارائۀ بازخورد (عكس العمل)
انواع الگوهاي ارتباطي از حيث مسير انتقال پيام
انواع الگوهاي ارتباطي از حيث رسمي و غيررسمي
انواع الگوهاي ارتباطي از حيث انتقال اطلاعات در ارتباطات رسمي
انواع الگوهاي ارتباطي از حيث انتقال اطلاعات در ارتباطات غيررسمي
موانع برقراری ارتباطات
موانع موجود بر سر راه ارتباطات اثربخش
روشهای بهبود ارتباطات
ویژگیهای ارتباط موفق
مهارتهای ارتباطی
ابعاد مهارتهای ارتباطی
فهرست منابع
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 23184 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:142 کیلوبایت

 قیمت: 31,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    قابل استفاده برای بخش مبانی نظری فصل دوم پایان نامه های مربوط به رشته های روانشناسی، مدیریت، MBA و ...


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word و قابل ویرایش