مباني نظري اتوماسیون و نگهداری و تعمیرات (فصل دوم تحقیق)

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
توضیحات:
مبانی نظری و سير تطور ( ادبیات تحقیق و تاریخچه) اتوماسیون و نگهداری و تعمیرات (برگرفته از پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت با موضوع بررسي تاثير سيستمهاي انفورماتيک درعملکرد شرکت تعمیرات ) به همراه منابع و مآخذ تحقیق در قالب فایل word و در حجم 78 صفحه، بصورت کاملا ویرایش شده و همراه با ارجاعات درون متنی و فهرست کامل منابع انگلیسی و فارسی مورد استفاده.

بخشی از متن:
پيشرفت سريع تکنولوژي و همه گير شدن صنعت و گسترش آن در تمامي نقاط جهان و افزايش سرمايه گزاريهاي در صنايع و محدوديتي که در منابع و مواد اوليه مورد نياز وجود دارد مسئله کارآيي و بهره‌وري را به صورت مهمترين مسئله نزد صاحبان صنايع و مديران مسئول در صنعت مطرح نموده است.کارآيي در مورد هر مکانيزمي به اين مفهوم است که با صرف کوتاهترين فاصله زماني و حداقل کار و کمترين وسايل بالاترين راندمان کاري از آن مکانيزم دريافت گردد.
اين هدف زماني مهمتر و در خور توجه بيشتر مي‌شود که تجزيه و تحليل از رقابت‌هاي صنعتي شديدي که در بازارهاي جهاني و داخلي وجود دارد داشته باشيم.اساس اين رقابتها ناشي از تغييرات هنگفت در سرمايه گزاريها و افزايش ظرفيتهاي توليد و بکارگيري روز افزون سيستم‌هاي اتوماتيک است و وجود اين شرايط توليد مؤسسات را بر آن داشته است که براي حفظ استعداد توليدي و مقاومت در برابر عوارض ناشي از نوسانهاي اقتصادي و در دست داشتن حاشيه‌هاي امنيت کافي همواره در صدد تقويت کادر مديريت خود بوده و با بکارگيري تکنيکهاي صحيح و کارآ بالاترين ميزان بازدهي و سود را براي مؤسسه  صنعت خود ايجاد نمايند.
دستيابي به اين امر مهم زماني براي صاحبان منابع حاصل مي‌شود که با مسائل توليد و يا خدماتي با ديدي منطقي و دقيق و همواره با برنامه‌ريزي صحيح برخورد نمايند.يک از مسائل عمده در مؤسسات توليد و يا خدماتي حفظ آمادگي و عملياتي نگهداشتن تجهيزات و ماشين آلات و تاسيسات مربوط به خط توليد و يا ارائه خدمات است و اصولي ترين راه حل اين مسئله استفاده از سيستم برنامه‌ريزي نگهداري و تعميرات مخصوصا" سيستم تعميرات پيشگيري است. و در ارتباط با انواع روش‌هاي نگهداري و تعميرات مباحث مربوطه در آينده مطرح خواهد شد (رومي، ‌1379).

فهرست مطالب:
فصل دوم: مباني نظري و سير تطور موضوع
مقدمه
بخش اول
1- تکنولوژي
2- سيستم‌هاي تکنولوژي اطلاعات
3- تعريف تکنولوژي اطلاعات
4- تاريخچه تکنولوژي اطلاعات
5- کاربردهاي سيستم تکنولوژي اطلاعات در سازمان
الف ـ کاربرد عملياتي
ب ـ کاربرد اطلاعاتي
ج ـ کاربرد آموزشي
6- پياده سازي سيستم تکنولوژي اطلاعات
بخش دوم
1- جايگاه سيستم‌هاي نگهداري و تعميرات
2- تعريف سيستم‌هاي نگهداري و تعميرات
3- لزوم استفاده از سيستم‌هاي نگهداري و تعميرات
4- معايب ناشي از نداشتن سيستم‌هاي نگهداري و تعميرات
5- انواع روشهاي نگهداري و تعميرات
الف ـ نگهداري و تعميرات به منظور بهبود
ب ـ نگهداري و تعميرات در هنگام بروز اشکال
ج ـ نگهداري و تعميرات پيشگيري
د ـ نگهداري و تعميرات پيشگويي کننده
هـ ـ نگهداري و تعميرات بهره‌ور فراگير
6- نگهداري و تعميرات در سازمان‌ها
7- نگهداري و تعميرات در شبکه انتقال نيرو
بخش سوم
1- تئوري هاي مبتني بر عامل تاثير
الف ـ جبر تکنولوژي
ب ـ جبر سازماني
ج ـ ديدگاه اقتضاء و ضرورت
2- انواع تاثير تکنولوژي بر سازمان
1-2- تاثير سيستم‌هاي انفورماتيک بر اقتصاد سازمان
2-2- تاثير سيستم‌هاي انفورماتيک بر ساختار سازمان
3-2- تاثير سيستم‌هاي انفورماتيک بر عملکرد سازمان
الف ـ تاثير بر مهندسي مجدد منابع انساني
ب ـ تاثير بر استراتژي سازمان
ج ـ تاثير بر متمايز ساختن عملکرد سازمان
د ـ تاثير بر کارايي عمليات
هـ ـ تاثير بر طراحي مجدد گردش کار
بخش چهارم
مهمترين تحقيقات پيرامون تکنولوژي اطلاعات و عملکرد سازمان
برگزيده تحقيقات انجام گرفته در ايران
خلاصه
منابع
الف ـ منابع فارسي
ب ـ منابع انگليسي
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 20970 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 78

حجم فایل:107 کیلوبایت

 قیمت: 60,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    ابتدا فایل را با با نرم افزار Winrar از حالت فشرده خارج نمایید. برای دانلود رایگان نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word و قابل ویرایش