تحقیق بررسی مسائل و معضلات اجتماعی-علل و عوامل سرقت

دسته بندي : علوم انسانی » علوم اجتماعی
چكيده:
اين تحقيق كه بعنوان پروژه تخصصي و تحقيق جهت ارائه به دانشكده جنايي تهيه گرديده به بررسي مسأله سرقت در ابعاد مختلف مي‌پردازد در تبيين ماهيت و علل سرقت نظر گاههايي متفاوت طرح شده است و اين نشان دهنده عوامل متعدد در وقوع سرقت مي‌باشد. بايد ديد از چه عوامل و علل اجتماعي و اقتصادي، و يا حالات هيجاني و نقص بيماريهاي رواني كه آنها نيز ممكن است زائيده شرائط اقتصادي و اجتماعي باشند، ناشي مي‌گردمد و يا بر اثر شرائط خاصي پديد مي‌آيند يا بر اثر تكرار، تثبيت شده‌اند سرقت يك نوع رفتار خاص نيست بلكه گسترده‌اي از رفتارهاي متعدد است.

در بوجود آمدن آن يك علت وجود ندارد، بطور كلي عوامل مختلفي از جمله خانواده، فقر، مادي فرهنگي، اجتماعي، بيكاري، مهاجرت، رشد جمعيت و غيره در آن تأثير گذار است پس چندين عامل به هم گره خورده موجب بروز سرقت مي‌شود گاهي عوامل مختلف مي‌توانند نوعي رفتار را باعث شوند و گاهي نيز انواع مختلفي از رفتارها مي‌توانند از عوامل مشابهي ناشي گردند. مسأله سرقت از طرفي نتيجه تناقص شرائط، آگاهي اخلاقي و از طرف ديگر نتيجه تناقص استانداردهاي زندگي و الگوهاي افراد، عملكرد و عضويت اجتماعي است از اين رو يكي از عميقترين مسائل قرن حاضر موضوع سرقت است. و بايستي با ارائه روشهاي مناسب در جهت پيشگيري با آن مقابله كرد.

سرقت، از جمله جرايمي است كه امنيت جامعه را به مخاطره مي‌اندازد و بسته به نوع آن از حساسيتهاي ويژه‌اي برخوردار مي‌باشد، در جوامع متمدن كنوني سرقت و شيوه‌هاي آن متحول گرديده و انواع جديدي از سرقت نيز پديدار شده است. اين تحقيق كه جهت بررسي علل و عوامل موثر بر سرقت به منظور ارائه راهكارهاي مناسب جهت پيشگيري و مبارزه با سرقت در استان يزد به عمل آمده است، سعي دارد عواملي كه موجب بروز سرقت در استان بويژه در شهر ايلام مي‌گردد را بررسي نمايد. با توجه به اين تحقيق نتايج ذيل حاصل گرديده است ...

فهرست مطالب :
چكيده
مقدمه
طرح مسأله
واژگان كليدي

فصل اول: كليات
اهميت تحقيق
هدف تحقيق
روش تحقيق
سابقه تحقيق
محدوده تحقيق

فصل دوم
ادبيات تحقيق
تعريف سرقت
انواع سرقت
اقتصاد و پيشگويي تحول تبهكاري (سرقت)
طبقه بندي سارقين
۱-طبقه بندي سني و جنسي سارقين
۲-دسته بندي سارقين از نظر شيوه و شگرد كار
وظيفه ما در قبال مالباختگان چيست
وظيفه ما در قبال سارق چيست
...
...

دسته بندی: علوم انسانی » علوم اجتماعی

تعداد مشاهده: 14709 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

حجم فایل:88 کیلوبایت

 قیمت: رایگان
برای دانلود رایگان فایل روی لینک دانلود کلیک کنید.   دریافت فایل