ایجاد انگیزه و احساسات مثبت در دانش آموزان از طریق راهبردهای فعال یادگیری

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
توضیحات:
گزارش تخصصی با موضوع چگونگی ایجاد و افزایش انگیزه و احساسات مثبت در دانش آموزان ازطریق راهبردهای فعال یادگیری، در قالب فایل word و در حجم 28 صفحه.

بخشی از متن:
دانش آموزانی که از طریق یادگیری فعال به یادگیری می پردازند نه تنها بهتر یاد می گیرند بلکه از تجربه یادگیری لذت بیشتری نیز می برند. حتی اگر معلم بهترین سخنران باشد و در تمام مدت جلسه درسی به سخنرانی بپردازد ممکن است یادگیری صورت گیرد اما این یادگیری به اندازه یادگیری که در موقعیت فعات به وجود می آید کامل جامع و پایدار نیست. به نظر بین وویتاکر یکی از مهمترین راهبرد های فعال کردن دانش آموزان در فرآیند یادگیری ازگروهها مطالعه در کلاس و فراهم کردن فرصت بحث تبادل نظر وبرسش و باسخ است (بین وویتاکر 2000)
اثرات یادگیری از طریق کار گروهی و همیاری را می توان در این 5 بند خلاصه کرد :
1.افراد از یکدیگر می آموزند
2.انگیزه جهت یادگیری راافزایش می دهد
3.احساسات مثبت نسبت به یکدیگر را افزایش می دهد واز جدایی و تنهایی می کاهد وروابط دوستانه ایجاد می کنند
4.باعث تقویت مهارتهای اجتماعی می گردد.
5. منجربه تقویت عزت نفس می شود.

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
بیان مساله
شواهد
یافته های علمی
انواع یادگیری
عوامل مؤثر بر یادگیری
انواع بازده‌های یادگیری
ضرورت تحول درروشهای تدریس
پیشینه تحقیق
تجزیه و تحلیل
اثرات یادگیری فعال همیاری (شواهد2 )
پیشنهادات
منابع
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 18207 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 28

حجم فایل:192 کیلوبایت

 قیمت: 22,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word و قابل ویرایش