گزارش تخصصی دبیر ریاضی پایه نهم

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
فهرست مطالب
چکیده 4
مقدمه 5
بيان مسـئله 6
ارزیابی از وضع موجود 7
اهداف گزارش اختصاصی : 8
هدف اصلی : 8
اهداف جزئی : 8
جمع آوری اطلاعات 9
شاخص هاي کيفي وضع موجود 9
شـاخص هـاي کـمي وضـع موجـود 9
راه حـل هـاي پيشـنهادي 9
اجـراي راه حـل هـا 10
اصول آموزش ریاضی در کلاس درس 12
روش کلامی (زبانی) 13
روش اکتشافی 13
محاسن روش اکتشافی از دیدگاه برونر: 14
روش فعال 15
سه اصل آموزش به روش فعال: 16
ارزیابی بعد از اجرای طرح :(نقاط قوت ) 18
منشاء حواس پرتي و عدم تمرکز 19
حواس پرتي يا منشاء ذهني و دروني دارد و يا منشاء بيروني و محيطي. 19
1-آمادگي براي مطالعه: 20
2-داشتن علاقه به مطالعه: 21
3- تعيين زمان و مكان مطالعه: 22
4- يادبگير كه بگويي «نه»: 23
5- ترك افكار منفي و داشتن افكار مثبت: 23
6- طرح سئوال: 24
7- آگاهي از شيوه هاي صحيح مطالعه و يادگيري: 25
تند خواني : 25
عبارت خواني : 25
خواندن اجمالي: 26
خواندن تجسسي: 26
پيشنهادا ت: 27
منابع و ماخذ 28






چکیده
آموزش رياضي يعني هر چيزي كه مربوط به آموزش و يادگيري رياضيات مي شود. سابقه آموزش رياضي بعنوان يك رشته دانشگاهي به كمتر از يك قرن مي رسد زمان شروع اين رشته از هنگامي بود كه آموزش دبیران به دانشگاهها برده شد . رياضيات پيش آهنگ دانش هاست هر كس كه مي خواهد درست بينديشد و بهتر فكر كند ناگزير است كه با رياضيات آشنا شود. علماي رياضي و دانشمندان در رشته هاي مختلف بر اين باورند كه هر علمي كه زير بناي دانش رياضي نباشد علم نيست . بر اساس اين انديشه بزرگ باور فرهنگي مربيان ما در اين راستا حائز اهميت بسيار خواهد بودتا بتوانند بستر لازم را براي تعميق اين مؤلفه فراهم نمايند.در چنين شرايطي نظام تعليم و تربيت مي تواند مدعي و منادي احياء دانش رياضي بعنوان زيرساخت و مفروضه اصلي در تمامي دروس علوم پايه هاي تحصيلي باشد. در جامعه امروزی به هر شاخه‌ای از علوم که بنگریم به طور مستقیم یا غیر مستقیم تأثیر و دخالت ریاضی را می بینیم و کمترین تأثیری که می توان داشته باشد ایجاد نظم افراد است . این شاخه از علوم نیز همانند تعلیم احتیاج به یادگیری مفاهیم دبیرستان و پایین دارد . امروزه اگر علمی را نتوان به زبان ریاضی بیان کرد علم نمی باشد . و این علم چه از لحاظ اقتصادی و اخلاقی حق علوم فراگیران می باشد پس به نظرمی رسد با بهره‌مندی از امکانات و به کار بستن شیوه‌های مناسب آموزش توسط دبیران و با روش‌های متنوع و جذاب دانش آموزان را به ارزش و اهمیت این درس علاقمند و مطلع نمود اینجانب ................... در پژوهش فوق تصمیم دارم با ارائه راهکار های نوین تدریس ریاضیات علاقه و توجه دانش آموزان پایه نهم را به این درس پایه معطوف کرده و آنان را در این درس موفق گردانم.

دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 17480 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 28

حجم فایل:271 کیلوبایت

 قیمت: 23,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    ,گزارش تخصصی,گزارش تخصصی ریاضی,گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی,گزارش تخصصی معاون آموزشی,گزارش تخصصی مدیر مدرسه,گزارش تخصصی خدمتگزار مدرسه,گزارش تخصصی معلمان اول ابتدایی,گزارش تخصصی معاون اجرایی,گزارش تخصصی مشاوره,گزارش تخصصی زبان انگلیسی,گزارش تخصصی ریاضی متوسطه اول,گزارش تخصصی ریاضی دبیرستان,گزارش تخصصی ریاضی ششم,گزارش تخصصی ریاضی راهنمایی,گزارش تخصصی ریاضی سوم ابتدایی,گزارش تخصصی ریاضی دوم ابتدایی,گزارش تخصصی ریاضی هفتم,گزارش تخصصی ریاضی پایه ششم,گزارش تخصصی ریاضی اول ابتدایی,گزارش تخصصی معلمان ابتدایی,گزارش تخصصی معلم ابتدایی,گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه چهارم,نمونه گزارش تخصصی معلمان ابتدایی,گزارش تخصصی معلمان سوم ابتدایی,دانلود گزارش تخصصی معلمان ابتدایی,گزارش تخصصی معلمان دوم ابتدایی,گزارش تخصصی معلم اول ابتدایی,گزارش تخصصی معاون آموزشی دبستان,گزارش تخصصی معاون آموزشی دبیرستان,گزارش تخصصی معاون آموزشی مدرسه,گزارش تخصصی معاون آموزشی ابتدایی,گزارش تخصصی معاون آموزشی متوسطه,گزارش تخصصی معاونت آموزشی,نمونه گزارش تخصصی معاون آموزشی,گزارش تخصصي معاون پرورشي,تدوین گزارش تخصصی معاون آموزشی,گزارش تخصصي مدير مدرسه,گزارش تخصصی مدیر مدرسه ابتدایی,گزارش تخصصی مدیر مدرسه راهنمایی,گزارش تخصصی مدیران مدارس,گزارش تخصصی مدیریت مدارس,گزارش تخصصی مدیریت مدرسه,گزارش تخصصی مدیران مدرسه,گزارش تخصصی مدیران مدارس ابتدایی,گزارش تخصصی مدیران مدارس متوسطه,گزارش تخصصی معلم دوم ابتدایی,گزارش تخصصی معلمان پایه اول ابتدایی,گزارش تخصصی معلمان کلاس اول ابتدایی,نمونه گزارش تخصصی معلمان اول ابتدایی,گزارش تخصصی معلم پایه اول ابتدایی,گزارش تخصصی معلمان پایه دوم ابتدایی,گزارش تخصصی معلم پایه دوم ابتدایی,گزارش تخصصی معاون اجرایی مدارس,گزارش تخصصی معاون اجرایی در مدارس,گزارش تخصصی معاون اجرایی دبیرستان,گزارش تخصصی معاون اجرایی دبستان,گزارش تخصصی معاون اجرایی مدرسه,گزارش تخصصی معاون اجرایی مجتمع,گزارش تخصصی معاونت اجرایی,گزارش تخصصی معاونت اجرایی مدارس,گزارش تخصصی معاون اجرائی مدارس,گزارش تخصصی مشاوره مدرسه,گزارش تخصصی مشاور مدرسه,گزارش تخصصی مشاوران مدارس,گزارش تخصصی زبان انگلیسی پایه هفتم,گزارش تخصصی زبان انگلیسی راهنمایی,گزارش تخصصی زبان انگلیسی دبیرستان,گزارش تخصصی تدریس زبان انگلیسی,گزارش تخصصی درس زبان انگلیسی,گزارش تخصصی معلمان زبان انگلیسی,گزارش تخصصی دبیران زبان انگلیسی,گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی,گزارش تخصصی درس زبان انگلیسی دبیرستان