بررسي رابطه تعامل بین مدیریت سود واقعی و مدیریت اقلام تعهدی شرکت های پذيرفته شده در بورس اوراق بهادا

دسته بندي : علوم انسانی » حسابداری
توضیحات:
تحقیق بررسي رابطه تعامل بین مدیریت سود واقعی و مدیریت اقلام تعهدی شرکت های پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار، در قالب فایل pdf و در 19 صفحه.

بخشی از متن:
سود از جمله برترین شاخص های اندازه گیری فعالیت یک واحد اقتصادی است. درک و شناخت رفتار سود حسابداری مقوله ای است که بر اثر گسترش فنون کمی مدیریت و ضرورت توجه به نیاز استفاده کنندگان صورت های مالی شکل گرفته است.سود متشکل از اقلام نقدی و تعهدی است و اقلام تعهدی سود تا حدود زیادی در کنترل مدیریت هستند و وی می¬تواند برای بهتر جلوه¬دادن عملکرد شرکت و افزایش قابلیت پیش بینی سودهای آینده در اقلام تعهدی سود دست برده و به اصطلاح امروزی سود را مدیریت کند.
فلسفه مديريت سود، بهره گيري از انعطاف پذيري روش هاي استاندارد و اصول پذيرفته شده حسابداري مي باشد. البته تفسيرهاي گوناگوني كه مي توان از روش هاي اجرايي يك استاندارد حسابداري برداشت كرد، از ديگر دلايل وجود مديريت سود مي باشد. اين انعطاف پذيري دليل اصلي تنوع موجود در روش های حسابداري است.مساله اصلي اين است كه آيا واقعا تعامل بین مدیریت سود واقعی و مدیریت اقلام تعهدی در شرکت هایی است که هر دو شکل مدیریت سود هزینه بر است وجود دارد؟

فهرست مطالب:
چکیده
واژگان کلیدی
مقدمه
چارچوب نظری
سوابق مربوط ( بیان مختصر سابقهء تحقیقات انجام شده دربارهء موضوع و نتایج به دست آمده در داخل و خارج از کشور نظر های علمی موجود دربارهء موضوع تحقیق )
مطالعات انجام شده در داخل از کشور
مطالعات انجام شده در خارج از کشور
بحث و نتیجه گیری
منابع و مآخذ
دسته بندی: علوم انسانی » حسابداری

تعداد مشاهده: 18702 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 19

حجم فایل:1,413 کیلوبایت

 قیمت: 22,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    ابتدا فایل را با با نرم افزار Winrar از حالت فشرده خارج نمایید. برای دانلود رایگان نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.


  • محتوای فایل دانلودی:
    حاوی یک فایل pdf