تحقیق تزریق مواد شیمیایی در تنه درختان

دسته بندي : فنی و مهندسی » کشاورزی و زراعت
توضیحات:
تحقیق تزریق مواد شیمیایی در تنه درختان، در قالب فایل pdf و در حجم 11 صفحه.


بخشی از متن:

مواد شیمیایی مورد استفاده در کشاورزی معمولاً مستقیماً به خاک داده شده یا روی برگها پاشیده می شوند. اما این روش ها دارای محدودیت های هستند و ممکن است سبب آلودگی خاک و آب شوند. با تزریق این مواد به بافت آوندی، حجم کمتری از این مواد با حداقل تلفات و خسارت های زیست محیطی به کار رفته و تمام مواد تزریق شده نیز وارد گیاه می شود.

این روش به منظور رساندن مواد غذایی، آنتی بیوتیکها، آفت کش ها و مواد کنترل کننده رشد به گیاه استفاده می شود. کاربرد موثر مواد شیمیایی، قابلیت استفاده در مناطق شهری، عدم آبشویی و تثبیت، امکان استفاده توام از آفت کش ها، مواد کنترل کننده رشد و عناصر غذایی، استفاده دقیق به میزان توصیه شده، کاربرد در کنترل حشرات مکنده و کنترل تلفیقی آفات از مزایای این روش است. تزریق مواد شیمیایی به تنه به چند روش امکان پذیر است.

تزریق به روش ریزش محلول تنه، جایگذاری مواد در پوست و تزریق تحت فشار. عوامل متعددی جذب و توزیع مواد تزریق شده را تحت تأثیر قرار می دهد. این عوامل شامل روش مورد استفاده در تزریق، نوع ماده تزریقی، قطر و عمق سوراخ تزریق، تعداد تزریق ها، سرعت و نوع متع مورد استفاده، مکان تزریق، گونه گیاه، میزان تعرق، شرایط تنش، سرعت باد، میزان آب خاک، اندازه درخت، سلامت درخت و وضعیت فنولوژیکی درخت می باشند. روش های مختلف تزریق به تنه، عوامل موثر در جذب عناصر غذایی در این روش و تزریق در انواع درختان نهاندانه و بازدانه با توجه به فیزیولوژی گیاه در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.
دسته بندی: فنی و مهندسی » کشاورزی و زراعت

تعداد مشاهده: 20789 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 11

حجم فایل:2,568 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل پی دی اف