مطالعه تطبیقی پارامترهای حفاظتی پرتو برای شیشه های بیسموت- بورات

دسته بندي : فنی و مهندسی » مواد و متالورژی
توضیحات:
مقاله ترجمه شده مطالعه تطبیقی پارامترهای حفاظتی پرتو برای شیشه های بیسموت- بورات، در قالب فایل word و در حجم 10 صفحه، بهمراه مقاله انگلیسی زبان اصلی مربوط به سال 2016.

عنوان اصلی مقاله:
Comparative Study of Radiation Shielding Parameters for Bismuth Borate  Glasses
سال چاپ: 2016
منبع:
Materials Research. 2016; 19(4): 776-780




بخشی از ترجمه :

روش ذوب و سخت شدگی برای آماده سازی نمونه های شیشه ای ترکیب B2O3(1-x)xBi2O3- مورد استفاده قرار می گیرد که در آن x برابر است با 05/0 تا 40/0. برنامه کامپیوتری Xcom برای ارزیابی پارامترهای حفاظتی اشعه گاما نمونه های شیشه ای آماده شده مورد استفاده قرار می گیرند. بیشتر مقادیر ضرائب تضعیف(ضعیف شدگی) جرم، عدد اتمی مؤثر و لایه نامه ارزش برای نمونه های شیشه ای در محدوده انرژی از 1kev تا 100Gev محاسبه شدند. درجه سختی نمونه های شیشه ای با استفاده از حجم مولار نمونه های شیشه ای تهیه شده آنالیز شدند.

1 – مقدمه:
مطالعه برهم کنش پرتوهای هسته ای با ماده, حوزه تحقیقاتی مهمی است برای توسعه موادی که می توانند در محیط دارای پرتو زیاد مورد استفاده قرار گیرند. این مواد حفاظتی پرتو برای کاربردهای علمی، هندسی و پزشکی اهمیت زیادی دارند. داده های مبتنی بر ضریب تضعیف جرم و لایه نیمه جذب رای شناسایی مواد مختلف حفاظتی پرتو بسیار مفیدند. در محیطی که در معرض پرتو(تشعشع) زیاد قرار دارد، بتن به عنوان یک ماده حفاظتی پرتو مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا ارزان است و می تواند به راحتی در هر طراحی موردنظر مدلسازی شود. علی رغم تمام این مزایا، برخی محدودیت ها در ارتباط با بتن ها وجود دارد, از جمله اینکه اولاً برای نور مرئی شفاف نیست و بنابراین، دید را محدود می سازد. ثانیاً، هنگامی که به مدت زمان طولانی تر در معرض پرتو قرار می گیرد، مقاومت مکانیکی آن کاهش می یابد. بنابراین، بهتر است دارای موادی که برای نور مرئی شفاف باشد و بر حسب نیاز به حجم کمتر دارای ویژگی های حفاظتی بهتری می باشند. امروزه ثابت شده است که شیشه های فلز سنگین یک جایگزین ایده آل برای مواد حفاظتی متعارف مانند بتن هستند. فلز سنگین که معمولاً در شیشه ها مورد استفاده قرار می گیرد، سرب است. اما به علت ماهیت سمی ...

دسته بندی: فنی و مهندسی » مواد و متالورژی

تعداد مشاهده: 24749 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: docx + pdf

تعداد صفحات: 10

حجم فایل:1,179 کیلوبایت

 قیمت: 32,700 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    ابتدا فایل را با با نرم افزار Winrar از حالت فشرده خارج نمایید. برای دانلود رایگان نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.

  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word ترجمه به همراه فایل pdf مقاله انگلیسی