پاورپوینت بررسی و تحلیل موزه گوگنهایم اسپانیا

دسته بندي : فنی و مهندسی » معماری
توضیحات:
پاورپوینت بررسی و تحلیل موزه گوگنهایم بیلبائو اسپانیا
، در حجم 71 اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
معماري در خدمت گردشگري:
- به نظر مي رسد ميل و رغبت عمومي در سطح جهان براي ايجاد ارتباط ميان معماري و گردشگري به سرعت در حال افزايش است و بايستي در آينده به انتظار نمونه هاي بيشتري از آثار معماري كه در راستاي تحقق اهداف صنعت گردشگري طراحي و ساخته مي شوند، نشست.
- در سالهاي اخير، موفقيت برخي آثار معماري در جذب گردشگران به شهرهاي بعضا غيرمطرح و ناشناخته، موجب توجه جهاني به نقش معماري در رونق و توسعه گردشگري شده است، به طوري كه مديران موزه ها و شهرداران سراسر جهان در تلا ش هستند تا با به خدمت گرفتن معماران مطرح و مشهور عصر حاضر، جهت طراحي آثار معماري گيرا و تماشايي، نقشه فرهنگي كره خاكي را تغيير دهند.
- بر اين اساس است كه امروزه معماري و گردشگري بيش از پيش با هم ارتباط يافته اند و اين ارتباط زمينه هاي شكل گيري گرايشي نوين در معماري را فراهم ساخته است كه منتقدان از آن با عنوان Architourism نام مي برند كه در فارسي مي توان آن را به معماري گردشگري يا معماري براي گردشگري ترجمه كرد.
- رابطه ميان معماري و گردشگري به هيچ وجه رابطه جديدي نيست و پيشينه آن به برگزاري تورهاي بزرگ اروپا در فاصله ميان قرن هاي 17 تا۱۹ برمي گردد. مسافران اين تورها كه عمدتا از اهالي ثروتمند آمريكاي شمالي و اروپا بودند، در جريان سفر به پاريس، فلورانس، رم، ونيز، لندن، آتن و ديگر پايتخت هاي بزرگ تمدن اروپايي، با هنر و معماري بزرگ اروپا آشنا مي شدند.
- اما امروزه نوع جديدي از تورهاي بزرگ در حال رواج يافتن است و مسافران به جاي توجه به كليساهاي رفيع و ساختمان هاي عمومي بزرگ از قبيل كليساي سن پيتر در رم و موزه لوور در پاريس، با بازديد از جالب توجه ترين ساختمان هاي جديد كه توسط معماران در قيد حيات طراحي شده اند، به تجليل از فرهنگ معاصر مي پردازند. بي جهت نيست كه گردشگران در سفر به انگلستان در انديشه بازديد از موزه مدرن بريتانيا هستند كه توسط نورمن فاستر طراحي شده است، نه بازديداز لندن قديم.

موزه گوگنهایم:
مکان:
بیلبائو اسپانیا
سال تاسیس:
1997-1991
معمار:
فرانک گهری
متولد کانادا،تورنتو در سال 1929
دانش آموخته دانشگاه کالیفرنیای جنوبی،لس آنجلس1949-51 و
هاروارد 1956-

فهرست مطالب:
معماري در خدمت گردشگری
موزه گوگنهایم
معمار
اطلاعات کلی
سایت پلان و جانمایی در شهر
عکس هوایی از سایت
پلان و دسترسی ها
ورودیها
دیاگرام و تحلیل پلان
تحلیل نماها
نورگیری سقفی و تفکیک فضاها در مقطع
نورپردازی طبقات و سقف
مصالح
بررسی فرم
بررسی فضای داخلی

ویدئو مربوط به اسلایدهای این پاورپوینت را می توانید در کانال آپارات ما به آدرس https://www.aparat.com/filecity مشاهده نمایید.

هدیه محصول:
فایل ورد موزه ی یهود در برلین(8 صفحه)
دسته بندی: فنی و مهندسی » معماری

تعداد مشاهده: 18136 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 72

حجم فایل:16,244 کیلوبایت

 قیمت: 31,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    فایل را با با نرم افزار Winrar از حالت فشرده خارج نمایید. برای دانلود رایگان نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.

  • محتوای فایل دانلودی:
    پاورپوینت