پاورپوینت لایه سوکت امن SSL

دسته بندي : فنی و مهندسی » کامپیوتر و IT
توضیحات:
بخشی از متن پاورپوینت:
مقدمه:
بسیار واضح است که امروزه امنیت اطلاعات یکی از ضروری‌ترین مسائل در زمينه تبادل اطلاعات است. چرا که با وجود نفوذگران و دشمنانی که چه عمداً و چه غیر عمد به دنبال دستیابی به اطلاعات و خراب کردن و عوض نمودن آنها هستند، دیگر نمی‌توان تصور نمود که تمام کانال‌ها امن بوده و تبادل اطلاعات از خطر مصون می‌باشد. لذا استفاده از نرم‌افزارها و پروتکل‌های رمزنگاری در لایه‌های مختلف شبکه باعث ایجاد امنیت و صحت در تبادل اطلاعات می‌باشد. در این زمینه ابزارها و پروتکل‌های مختلفی وجود دارد که مرورگرهای اینترنت از آنها استفاده می‌کنند. ولیکن در اینجا نحوه عملکرد ابزار SSL بیان می‌گردد که اکثر مرورگرهای اینترنت آن را بکار می‌برند.

ssl چيست؟
SSL كه ازلحاظ لغوی مخفف secure Socket Layer می باشد، يک تکنولوژی استاندارد و به ثبت رسيده برای تامين ارتباطی‌‍ امن ، مابين يک وب سرور و يک مرورگر اينترنت است . اين ارتباط امن از تمامی اطلاعاتی که ما بين وب سرور و مرورگر اينترنت )کاربر) انتقال مي يابد , محافظت مي کند تا اين انتقال به صورت محرمانه و دست نخورده باقی بماند. SSL يک استاندارد صنعتی است كه توسط مليونها وب سايت در سراسر جهان برای برقراری امنيت انتقال اطلاعات استفاده مي شود.
این پروتکل امنيتي در دهه 1990 توسط کمپانی Netscape برای اولین بار به منظور انتقال اطلاعات بصورت امن بین دونقطه در اینترنت تهیه شد و پس از مدتی علاوه بر مرورگر Netscape Navigator و خانواده آن، مرورگر Internet Explorer نیز از آن استفاده کرد.
و . . .


فهرست مطالب:
مقدمه
ssl چيست؟
ملزومات یك ارتباط مبتنی بر پروتكل امنیتی ssl
قفل امنیت SSL
مكانیزم‌های تشكیل‌دهنده ssl
اجزای پروتكل SSL
شرکتهای تحت پوشش SSL در ايران
دسته بندی: فنی و مهندسی » کامپیوتر و IT

تعداد مشاهده: 12609 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 14

حجم فایل:378 کیلوبایت

 قیمت: 38,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 14 اسلاید، قابل ویرایش.