گزارش تخصصی روش های برقراری تعامل مناسب با همکاران در مدرسه

دسته بندي : علوم انسانی » علوم اجتماعی
توضیحات:
دانلود گزارش تخصصی روش های برقراری تعامل مناسب با همکاران در مدرسه،
در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن گزارش تخصصی:
چکیده:
دربین نیروهای آموزش و پرورش، مدیران باید کسانی باشند که با بردن نامشان به یاد خوبی، صفا، صداقت و تمامی فضایل اخلاقی افتاد اما متاسفانه این موضوع بالعکس است .
با راه حل هایی که در این پژوهش اجرا کردم در پایان زمانی که همکاران متوجه صداقت ودرستی تعامل بنده شدند آرام آرام در نحوه برخوردشان تغییرات ایجاد کردند نگاه هاس سنگین گذشته وجود نداشت. و باعث تعامل بهتری می شد . درک واقعی همکار در شرایط مختلف عامل مهمی در بهبود روابط و تغییر دیدگاه نسبت به مدیر مدرسه گردید.
زمانی که مشکلی به وجود می آمد و بنده با کمال میل اداره کلاس یا هر موردی که مشکل را برطرف میکرد را قبول میکردم ،در برخورد های بعدی مشاهد ه می کردم که همکار با چه تواضع و احترام خالصانه ای برخورد می نمود. واین موارد منجر به این شد بتوانم ارتباط مثبت و اثرگذاری را د اشته باشم .

مقدمه(بیان مساله و پیشینه )

ارتباطات در نظر شما چه معنی می دهد؟ هریک از ما به تناسب شخصیت و تجارب خود بدان جواب متفاوتی خواهیم داد .

تعامل، رابطه دو سویه ای است که انسان ها برای رفع نیاز و انگیزه برای زندگی ایجاد می کنند. ارتباط و تعامل سبب می شود انسان سلامتی و آرامش بیشتری را احساس کند. نخستین ارتباط و تعامل اجتماعی در بستر خانواده شکل می گیرد و خانواده ها می توانند برای اعضای خود و حتی جامعه مفید و مضر باشند. ارتباط و تعامل می تواند نقش پیشگیرانه از انواع آسیب ها و اختلالات داشته باشد.( کریمی، روان شناسی اجتماعی، (1380 ارتباط و تعامل زیر بسترهایی دارند که در رابطه بروز و ظهور می کنند و در سنت و سیره معصومین علیهم

السلام موکدا قهر بودن و عدم ارتباط و تعامل نهی شده است.ما در زندگی روزمره ارتباطات گوناگونی داریم، ارتباط با خودمان، محیطمان و طبیعت. کسی که نتواند با خود، محیط و طبیعت سازگاری خوبی داشته باشد فرد سالمی نیست. حضرت علی »ع« خطاب به کارگزاران می فرماید: »انعطاف پذیر و انتقادپذیر باشید، انتقامجو، عیب جو و بهانه گیر نباشید. با آرامش و احترام به حرف دیگران گوش کنید، حرف دیگران را قطع نکنید و امین و رازدار باشید.« همه معصومین »ع« با بیان های مختلف به تاکید ارتباط و تعامل اشاره فرمودند که به طور مثال احترام و تکریم، احساس همدلی، اخلاق تشکر و قدردانی، خوش بینی، فضایل اخلاقی، دین داری، صداقت، محبت و مهربانی، کارگشا بودن، تحمل و صبر و مدارا، رعایت حقوق دیگران، امیدواری، شنونده خوب بودن و بسیاری دیگر حکایت از مهارت ها و ایجاد ارتباط در زندگی بشر دارند) جمعی از مولفان، روان شناسی اجتماعی و . . .



فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه(بیان مساله و پیشینه )
بیان وضعیت موجود
تعریف واژگان:
تعامل:
اهداف گزارش تخصصی
هدف اصلی
اهداف جزئی
مقایسه با شاخص
جمع آوری اطلاعات
مشاهده
مصاحبه
یافته های علمی
اقسام ارتباط
مدلهای ارتباط
عناصر ارتباط
اهداف ارتباط
گام اول: گوش دادن
گام دوم: صریح و صادق بودن
گام سوم: همدلی و همدردی
گام چهارم: حفظ آرامش و احترام به طرف مقابل
گام پنجم: مخالفت نمودن به شیوه مناسب
گام ششم: خودشناسی و افزایش آگاهی
گام هفتم: شناسایی افکار تحریف شده
پیشینه تحقیق
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها
انتخاب راه حل یا راه حل های موقتی
اعتبار بخشی به راه حل ها
نقاط قوت
نقاط ضعف
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع
دسته بندی: علوم انسانی » علوم اجتماعی

تعداد مشاهده: 11793 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 24

حجم فایل:407 کیلوبایت

 قیمت: 41,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب doc و در 24 صفحه، قابل ویرایش.