کتاب اندیکاتورهای رایج (1)

دسته بندي : کتاب » کسب و کار
همه ما بارها و بارها از اصطلاح اسیلاتور و اندیکاتور استفاده کردیم حتی گاها به اشتباه آن ها رو مترادف فرض و به جای یک دیگر به کار برده ایم. همین اشتباه ساده و رایج باعث شد دایره کاربرد این دو ابزار در جامعه تکنیکال ایران محدود به گرفتن واگرایی ها بشه و ما از درک بخش بزرگی از پتانسیل های اندیکاتور ها و اسیلاتور ها محروم شویم،

در این کتاب با 5 اندیکاتور (اسیلاتور) کاربردی برای خرید و فروش سهام آشنا خواهید شد .


اندیکاتورهایی که در این کتاب به طور کامل و زوان توضیح داده شدند
اسیلاتور stochastic
این اسیلاتور برای سیگنال فروش در نوسانگیری خوب است ولی برای روند های کوتاه مدت و میان مدت نویز های زیادی دارد و برای بورس ایران بهتر است که بیشتر از سیگنال خرید آن استفاده کنیم و فقط کمی در محدوده های اشباع خرید ( بالای 80) احتیاط کنیم.

اسیلاتور macd
اندیکاتور مک دی جزو اسلاتورهایی است که حول محور صفر نوسان می‌کنند. زمانی که میله های هیستوگرام به زیرخط صفر می‌روند به معنایی نزولی بود روند کلی نمودار و زمانی که میله‌ها بالای صفر قرار می‌گیرند به معنایی صعودی بودن روند نمودار می‌باشد.سیگنال خرید در اندیکاتور MACD زمانی صادر می‌شود که میله‌های هیستوگرام زیر خطر صفر قرار دارند و خط سیگنال از میله‌های هیستوگرام خارج شود یا اینکه هنگامی که میله‌های هیستوگرام در بالای خط صفر هستند خط سیگنال وارد میله‌های هیستوگرام شود.سیگنال فروش در اندیکاتور مک دی – MACD زمانی صادر می‌شود که میله‌های هیستوگرام بالای خطر صفر قرار دارند و خط سیگنال از میله‌های هیستوگرام خارج شود یا اینکه هنگامی‌که میله‌های هیستوگرام در پایین خط صفر هستند خط سیگنال وارد میله‌های هیستوگرام شود.

اسیلاتور ADX
adx مخفف کلمه average directional movement index است و معنای این کلمه شاخص میانگین جهت‌دار می‌باشد.

کار اصلی این اندیکاتور قدرت تشخیص روند است و مشخص می‌کند روندی که سهم در آن قرار دارد چه اندازه توان رشد یا ریزش را دارد.

اسیلاتور RSI
وظیفه اصلی RSI این است که به شما درباره بیش از حد فروخته شدن یا بیش از حد خریده شدن یک دارایی ارزشمند اطلاع دهد.

دلایل زیادی وجود دارند که RSI را به یک تکیه‌گاه مطمئن برای تریدرها تبدیل کرده‌ است. زمانی که RSI در حدود 70 درصد ماکزیمم مقدار خود قرار گیرد (یعنی در اعداد 70 به بالا) در منطقه اشباع خرید قرار می‌گیرد. یعنی اینکه دارایی بیش از حد خریداری شده و احتمال کاهش قیمت آن زیاد است.

اسیلاتور RVI
شاخص توان وابسته (Relative Vigor Index) که توسط «جان اهلرز» (John Ehlers) توسعه داده شد یک اندیکاتور تحلیل تکنیکی است که برای تعیین جهت روند قیمت طراحی شده است. منطق اساسی این اندیکاتور مبتنی است بر این فرض که در شرایط صعودی، قیمت بسته شدن از قیمت باز شدن بالاتر است و در شرایط نزولی قیمت بسته شدن از قیمت باز شدن پایین تر است.
دسته بندی: کتاب » کسب و کار

تعداد مشاهده: 14805 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 125

حجم فایل:7,475 کیلوبایت

 قیمت: 114,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل پی دی اف