پاورپوینت ورزش شنا

دسته بندي : علوم انسانی » تربیت بدنی
توضیحات:
پاورپوینت ورزش شنا، در قالب ppt و در 27 اسلاید و قابل ویرایش.

قسمتی از متن فایل:
دانشمندان اعتقاد دارند که به احتمال زیاد انسان ها شنا کردن را از حیوانات تقلید کرده و آموخته اند. انسان ها با دیدن حیواناتی که از نظر ساختمانی قدرت شناوری در روی آب را داشتند و با حرکات اندامهای گوناگون برن در آب پیشروی می کردند به تقلید از آنها با دست و پا زدن و تقلا کردن بسیار کوشیدند که بتوانند در آب پیشروی نمایند. و از فرو رفتن به عمق آب جلوگیری می نماید. برای انسان یادگیری شنا و قدرت شنا ورشدن در آب در واقع بخشی از اقدامات او در جهت بقا وزیستن بوده است. عواملی که می توان در سوق دادن بشر به طرف آب موثر دانست عبارتنداز: احتیاجات مادی، راحتی، نجات دادن جان در هنگام خطر. علاوه بر این بعضی از اقوام و دوران باستان به خاک سپردن بدن پس از مرگ اهمیت زیادی داشته است. از این این رو از غرق شدن در آب بسیار هراسناک بودند و این احساس ترس از غرق شدن و محرومیت از تدفین آنها را به یادگیری شنا وامی داشته است نمونه دیگری باقیمانده از آشوریهای دوران باستان در یک نقاشی فرار 3 نفر را ترسیم کرده که در رودخانه و جریان آب بر روی مشکهایی پر باد در حال فرار از دست آشوریها هستند و با حرکت دستها و پاهایشان شناهایی مانند قورباغه و پهلو انجام می دهند.
اولین مسابقات ورزش شنا را انگلیسیها در لندن برگزار کردند. منظورهای تعلیم شنا به دو صورت بوده: بخشی جنبه پاکیزگی و مذهبی و بخش دیگر منظور عملی و جنگی داشته است. در دوران قاجاریه حوضهای بزرگی شبیه استخر سرپوشیده در حمامها وجود داشته است. و برای شنا کردن و آب بازی استفاده می شده. در اطراف چال حوض ها سکوهایی به ارتفاع 2 یا 3 متری وجود داشته که از بالای آن به داخل آب می پریدند و عملیاتی مانند پشتک وارو انجام می دادند روشنایی چال حوض ها از سوراخ کوچکی که در سقف بود تأمین می شد. در جاهایی که این چال حوض ها وجود داشت تقریباً 9 ماه از سال آب تنی رایج بود و فقط 3 ماه زمستان چال حوض ها و شناگری و آب بازی تعطیل می شد. برای نشان دادن استقامت در شنا چندین بار به دور چاله حوض شنا می کردند و قدرت شناگر را معلوم می کردند.

فهرست مطالب:
تاریخچه
مشخصات استخر:
لباس شنا:
آشنایی با صدمات ورزش شنا و توان بخشی آنها
«علل درد شانه»
علل درد کمر بند شانه ای در شناگران
* برنامه تمرینات
* تکنیک حرکات
«زانو»
«ساق و پا»
ناهنجاری
درمان:
کیفوس (قوز):
دسته بندی: علوم انسانی » تربیت بدنی

تعداد مشاهده: 11539 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 27

حجم فایل:1,504 کیلوبایت

 قیمت: 31,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    ابتدا فایل را با با نرم افزار RAR یا Winrar از حالت فشرده خارج نمایید. برای دانلود رایگان این نرم افزار اینجا کلیک کنید.


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل پاورپوینت