پاورپوینت تحلیل عمارت کلاه فرنگی رشت

دسته بندي : فنی و مهندسی » معماری
توضیحات:
پاورپوینت تحلیل عمارت کلاه فرنگی رشت، در 165 اسلاید.

بخشی از متن فایل:
عمارت کلاه فرنگی رشت مربوط به دوره قاجار است و در رشت، ضلع جنوبی پارک قدس (باغ محتشم) در کنار رودخانه گوهررود واقع شده‌است. مالک اصلی پارک اکبر خان بیگلربیگی از مالکان و حکم‌رانان قدیم گیلانی بوده‌است که پس از این پارک به دختر او به ارث رسید و باغ در مالکیت همسر و پسرعموی ایشان، صادق خان اکبر محتشم الملک ملقب به سردار معتمد از مالکین و حکمرانان قدیم گیلان در زمان مشروطیت بود و از این تاریخ به باغ محتشم شهرت یافت و بانی عمارت را ایشان می‌دانند. این اثر در تاریخ ۲۶ آبان ۱۳۷۵ با شمارهٔ ثبت ۱۷۶۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی، در گذشته، از محلات کم تردد رشت بوده‌است و به همین علت محلی برای سکونت تابستانی حکمران و فرمان‌داران بود، اما با توجه به توسعه شهر و افزایش جمعیت و خیابان‌های ارتباطی در کنار این پارک جهت دسترسی به مرکز شهر و احداث بنای استانداری و شهرک بازی کودکان در ضلع غربی این پارک موجب شده تا این عوامل آرامش و سکوت محل و منطقه را تحت تأثیر قرار دهد.
بخشی از متن فایل به شرح زیر میباشد:
نمای بیرون عمارت کلاه فرنگی طوری است که به نظر می رسد این بنا دارای ۳ طبقه است، اما در اصل این بنا ۴ طبقه می باشد. و فرم پلان ان بصورت دو شکل 8 ضلعی و مربع میباشد که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و در کل فرم زیبایی به ساختمان داده اند . بر روی بام این بنا و بر بالای 8ضلعی آن اطاقکی قرار گرفته که معروف به کلاه فرنگی میباشد مساحت طبقه اول و دوم بنا هر کدام 162مترمربع ومساحت اطاقک کلاه فرنگی 12.7مترمربع است. بلندترین اتاق این عمارت هشت گوش و از هر سو دارای پنجره هایی است که رو به باغ باز می شود

لیست عناوین در این فایل به شرح زیر میباشد:
ویژگی های کلی بنا
مصالح به کار رفته در بنا
سایت پلان بنا
پلان طبقه همکف
پلان معکوس بام
نمای شمالی بنا
نمای جنوبی بنا
برش 1
برش2
عناصر نقطه ای در این بنا
عناصر خطی
عناصر خطی معرف سطوح
عناصر سطح گونه
عناصر حجم گونه
دسته بندی: فنی و مهندسی » معماری

تعداد مشاهده: 10445 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:9,811 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    کافیست فایل را با نرم افزار rar از حالت فشرده خارج کنید. سپس میتوانید از مجموعه تصاویر عمارت کلاه فرنگی و فایل هدیه قرارگرفته در فایل هم بهره ببرید.

  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل پاورپوینت