گزارش کارآموزی برق؛ لحیم کاری

دسته بندي : فنی و مهندسی » برق، الکترونیک و مخابرات

توضیحات:

گزارش کارآموزی رشته برق با موضوع لحیم کاری، در قالب فایل word و  در حجم 51 صفحه

 

بخشی از متن:

رمز لحیم کاری در پاکیزگی است. هرچه وقت بیشتری برای تمیز کردن محل اتصال صرف کنید، احتمال‌ این که حاصل کار خوب‌ باشد بیشتر‌است. متداولترین‌ علت شکستن لحیم آن است که قطعاتی که باید لحیم کاری شوند، به خوبی تمیز نشده بوده‌اند. دلیل مهم دیگر مناسب نبودن اندازه هویه یا سیم لحیم برای کار موردنظر است. اگر هویه بیش از اندازه کوچک باشد، اتصال به خوبی گرم نمی‌شود تا چسبندگی لازم ایجاد شود. اگر سیم لحیم بیش از حد ضخیم باشد و گرمای زیادی از هویه بکشد، نیز همین حالت پدید می‌آید. 

در اینجا بد نیست به تفاوت دما و گرما اشاره کنیم در لحیم کاری معمولا این دو را خوب از هم تشخیص نمی‌دهند. 

دما: دمای کار بیشتر هویه‌هایی که خوب طراحی شده‌اند در یک حدود معممولا بین 350 تا 500 درجه سانتیگراد است. از هویه‌هایی که در دماهای بالاتر از 500درجه سانتی گراد است یا کار می‌کنند نباید استفاده کرد، یا در صورت استفاده باید دمای آنها را کنترل کرد زیرا سر هویه به سرعت اکسید می‌شود که حاصل آن لیحم کاری بد و فرسایش بیش از حد سر هویه است 

گرما: گرما‌شاخص مناسبتری برای نشان دادن قدرت هویه است. متاسفانه هیچ واحد پذیرفته شده‌ای برای نشان دادن گرمای هویه وجود ندارد. از لحاظ نظری، هرچه سر هویه‌بزرگتر باشد،‌مقوای گرمایی‌آن بیشتر‌است. تنها‌محدودیت، توانایی عنصر گرمایی هویه‌برای تامین‌و جبران‌گرمایی است‌که به‌قطعه کار انتقال‌یافته است. یکی‌ از اشتباهات رایج در هنگام انتخاب اندازه هویه و سر آن توجه به اندازه سر، بدون در نظر گرفتن مساحت ماده اطراف محل اتصال است. 

آماده شدن برای لحیم کاری: 

یکی از اشتباهات متداول در هنگامی که برای اولین بار کار هویه نو یا سر هویه نو آغاز می‌شود، ناکامی در آب‌بندی سر‌ هویه با قلع در‌حین گرم شدن آن است. بسیاری از مردم شکایت دارند که هویه نو آن سیم لحیم را ذوب نمی‌کند هرچند به نظر می‌رسد به اندازه کافی گرم شده است. پاسخ بسیار ساده است. در صورتی که سر هویه نوبه خوبی آب بندی نشود و این کار در فواصل منظم تکرار نشود، قشری از اکسید سطحی آن را خواهد پوشاند. این قشر لحیم را دفع می‌کند و به نظر می‌رسد هویه به اندازه کافی گرم نشده تا لحیم را ذوب کند. گاهی می‌توانید هویه را خاموش کنید، سر هویه را با اسفنج مرطوب تمیز کنید و بخت خود را دوباره بیازمایید. اما این اقدام به ندرت ثمر بخش است و تنها راه چاره، سنباده زدن سر هویه است. اگر در نتیجه سنباده زدن یا سوهان کاری به منظور آب بندی مجدد سر هویه این پوشش از بین برود دوام آن فقط به اندازه سر هویه‌های مسی استاندارد خواهد بود.

 

 

فهرست مطالب:
مقدمه   
تاریخچه
فصل اول
چگونه لحیم کاری کنیم؟
آماده شدن برای لحیم کاری
آب بندی سر هویه
تعویض سر هویه
فصل دوم
کاربرد لحیم کاری در الکترونیک
هویه
انواع سیم لحیم
روغن لحیم
قلع کش مکنده
دم باریک
سیم چین ظریف
اسفنج خیس
آموزش لحیم کاری
روش‌‌های صنعتی
فصل سوم
تلویزیون
نمای ظاهری تلویزیون رنگی پارس
طبقات تلویزیون رنگی پارس
ترانزیستور، تریستور، ترلیاک دست آنها
مرول فیرز الکترونیک و تعمیر آن
مرول اسیلاتور افقی
تعمیر طبقه عمودی
تعمیر مرول تیربز و IF تصویر
تعمیر طبقه صوت
تنظیمات تلویزیون رنگی پارس
یدک و حلقه‌‌های آن
تنظیم همگرایی یدک 
دسته بندی: فنی و مهندسی » برق، الکترونیک و مخابرات

تعداد مشاهده: 18867 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 51

حجم فایل:33 کیلوبایت

 قیمت: 24,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای دانشجویان رشته برق و تاسیسات

  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word و قابل ویرایش